Bent u professionele hulpverlener?

Als u een aanvraag voor financiële bijdrage of een bijdrage in natura voor uw cliënt noodzakelijk of wenselijk vindt, kunt u een aanvraag doen via het digitale aanvraagformulier. Lees eerst de voorwaarden bij Voor wie?.

Bent u inwoner?

Bent u inwoner van Hilversum en wilt u in aanmerking komen voor een eenmalige gift of sociale lening? U kunt nooit zelf aanvragen. Uw hulpverlener kan dit wel voor u doen. Vraag uw hulpverlener of hij/zij u wil aanmelden via het aanvraagformulier. Lees eerst de voorwaarden bij Voor wie?.

Stappenplan

Hieronder de belangrijkste stappen die leiden tot een aanvraag op een rijtje:

  1. Lees de voorwaarden bij Voor wie? en deze pagina goed door.
  2. Doe de quick scan om te onderzoeken of uw aanvraag in behandeling wordt genomen. Indien de quick scan uitwijst dat de inwoner niet in aanmerking komt voor een gift, dan kunt u alsnog contact opnemen met ons bureau voor overleg. 
  3. Is de uitkomst van de quick scan positief, vul dan het digitale aanvraagformulier in via onderstaande button en stuur de benodigde bijlagen mee. Het invullen van het aanvraagformulier is eenvoudig. Een nog niet volledig ingevuld formulier kunt u tussentijds opslaan en later weer inladen.

Binnen een week en bij hoge urgentie binnen 24 uur

Zodra alle benodigde informatie via de website is ingediend, nemen wij uw aanvraag binnen een week in behandeling. Bij hoge urgentie kunnen wij meestal binnen 24 uur met oplossingen komen, met uitzonderingen van weekenden en feestdagen.

Uitbetaling

Indien een gift wordt toegekend, wordt deze uitbetaald aan de aanvragende instelling of aan de leverancier van de goederen/diensten. Wij betalen nooit rechtstreeks aan de begunstigde. Als er sprake is van bewindvoering, kunnen we in voorkomende gevallen de gift op de beheerrekening van de cliënt storten.

Toch nog vragen?

Bij vragen kunt u altijd contact opnemen met SUN Hilversum via telefoon 06 1715 2495 of leg uw vraag voor op onze voicemail of stuur een mail naar info@sunhilversum.nl. Op woensdag, donderdagmiddag en vrijdagmiddag zijn wij minder goed bereikbaar. Als u een voicemail bericht inspreekt dan bellen wij binnen 1 werkdag terug. 

 

Aan de slag

 

Voor wie?

Het Sociaal Leenfonds helpt mensen in Hilversum om grotere, problematische schulden te voorkomen. Het Sociaal Leenfonds is er voor hulpvragers met een schuld tot € 1.750,- (gezinnen tot € 2.500,-). Zij kunnen met uw ondersteuning een renteloze lening aanvragen.  

De aanvraag

  • Vul het aanvraagformulier volledig in.
  • Voeg de op het aanvraagformulier vermelde documenten toe als bijlage.
  • Zorg voor een complete aanvraag. Dit verkort de behandeltijd aanzienlijk.
  • Zorg voor inzicht in de afschriften van alle bankrekeningen van de cliënt van de drie maanden voorafgaand aan de aanvraag. 

Beoordeling

Uiteraard wordt er goed gekeken naar de omstandigheden van de hulpvrager en de aanwezigheid van voldoende afloscapaciteit. De afloscapaciteit van de hulpvrager bepaalt de looptijd van de lening met een maximum van 36 maanden. Indien de hulpvrager bekend is bij de gemeente Hilversum of bij Versa Welzijn dan kunnen zij helpen met het beoordelen van de aanvraag. SUN Hilversum beheert het fonds en regelt de financiële afhandeling.

Na akkoord

Als de aangevraagde lening akkoord is, moeten u en uw cliënt alleen nog de kredietovereenkomst en een machtiging voor de automatische incasso invullen en ondertekenen. Daarna is de lening beschikbaar en betaalt SUN Hilversum de openstaande nota's. De kredietovereenkomst ontvangt u van SUN Hilversum. 

Begeleiding

Uw begeleiding voor en na de aanvraag is een essentieel onderdeel van de lening om te voorkomen dat cliënten verder in de schulden raken. Zijn er problemen met het aflossen, dan rekenen wij erop dat u ervoor zorgt dat uw cliënt weer aan de betalingsverplichtingen gaat voldoen. U heeft inzicht in de administratie en zorgt ervoor dat de cliënt de lopende verplichtingen nakomt. Wisselen van organisatie is mogelijk via een warme overdracht. SUN Hilversum ontvangt hierover altijd bericht.  

Toch nog vragen?

Bij vragen kunt u altijd contact opnemen met SUN Hilversum via telefoon 06 1715 2495 of leg uw vraag voor op onze voicemail of stuur een mail naar info@sunhilversum.nl. Op woensdag, donderdagmiddag en vrijdagmiddag zijn wij minder goed bereikbaar. Als u een voicemail bericht inspreekt dan bellen wij binnen 1 werkdag terug. 

Supermarktbonnen zijn voor mensen in de gemeente Hilversum die als gevolg van ernstige financiële nood tijdelijk geen of weinig geld hebben voor levensmiddelen of andere eerste levensbehoeften. Bijvoorbeeld als een uitkering op zich laat wachten, omdat de instantie de uitkering eerst in het systeem moet verwerken. Voor deze noodsituaties heeft SUN Hilversum supermarktbonnen ter beschikking gesteld.

Aanvragen van supermarktbonnen kan alleen:

  • door een door SUN Hilversum erkende instantie, hulpverlenende instantie of hulpverlener,
  • als naar het oordeel van de hulpverlener urgente bijstand nodig is, dus als de cliënt niet te eten heeft, of als de omstandigheden schrijnend zijn en de aanvraag goed onderbouwd is

Toch nog vragen?

Bij vragen kunt u altijd contact opnemen met SUN Hilversum via telefoon 06 1715 2495 of leg uw vraag voor op onze voicemail of stuur een mail naar info@sunhilversum.nl. Op woensdag, donderdagmiddag en vrijdagmiddag zijn wij minder goed bereikbaar. Als u een voicemail bericht inspreekt dan bellen wij binnen 1 werkdag terug.